Alla inlägg under maj 2010

Av Sara Pettersson - 12 maj 2010 15:22

Efter en tid med magsjuka och flytt börjar inspriationen komma tillbaka. Flytten är inte färdig än men de flesta lådor är färdiga så snart bär det av till ny lägenhet. Känns så skönt. Äntligen ska jag skapa mig min egna pysselhörna. Där ska struktur och ordning och reda vara ledorden. Min sjal är äntligen färdig. Den blev jättefin. Dock är den inte lika mjuk som jag velat men det beror på att den är gjord av ull. Garnet är helt underbart. Hela sjalen ser ut som en regnbåge. Garnet inhandlades av min mamma under en medeltidsveckan på Gotland. Det krävdes verkligen något stort för att garnet skulle komma till sin rätta.


Sambon har efterlyst ett par halvvantar rätt länge nu. Så efter mycket surfande på nätet igår fastnade vi för ett par halvvantar på knitty.com. Utaningen ligger i att sticka på engelska. Är andra gången jag gör det. Hittills går det i alla fall bra. Varför är det inte tillåtet att män har halvvantar? Dessa praktiska vantar som gör att man har fingrarna fria när man ska vara ute och greja. Speciellt när det är sådär lagom varmt ute när det är för varmt för riktiga vantar och man fryser utan. Snälla! Fler mönster på halvvantar åt män!


     

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards