Alla inlägg under februari 2010

Av Sara Pettersson - 25 februari 2010 22:10

Min älskade sambo ligger ute i lastbilen och själv sitter man framför tvn och stickar. Brorsan ringde och ville prata lite virkning. Han har verkligen fastnat för det här med amigurumi. I höstas när han var här hade vi en snabbkurs i amigurumivirkning och sen dess är han fast. Han är verkligen duktig. Stolt över honom må jag säga. Tröjan till deras bebis börjar bli färdig. Mycket snyggare än garnstudios egen variant tycker jag själv. Beror mest på färgvalet och inte stickerskan. Det är en av de roligaste bebiströjor jag stickat på länge. Tycker bebiströjor som enbart är rätstickade är så tråkiga. Mönsterstickning ger mycket mer utmaning än bara en rad rät och en avig.


Sov så gott.

Av Sara Pettersson - 25 februari 2010 13:07

Nu har Goomba äntligen blivit färdig. han blev så där lagom arg. Sambon hade sina åsikter om hur han skulle se ut. Att sy ihop delarna är inte alldeles lätt  ska jag säga. Han ska ha benen på rätt ställe och ögonen ska se någorlunda symetriska ut. Förstår ni mitt problem. Ja min tolkning är i alla fall färdig. Igår satt jag och stickade på tröjan medan sambon satt och såg på anime. Vad fort det går bara man sätter igång. Idag är jag hemma själv så ljudbok och stickning står på programet. Ska gå in på stickamera.se och surfa runt lite bland alla trevliga bloggar.


Kram Sara

     

Av Sara Pettersson - 15 februari 2010 13:25

Helgen har gått otroligt fort med film, bad i tunna, skridskoåkning och ett besök hemma hos föräldrarna. Allt detta har hunnits med så mycket tid för virkning har det inte blivit. Men igår kväll blev det i alla fall lite tid för virkning på Goomba medan sambon låg och sov. Goomba är en av Marios fiender. Hoppas den blir tacksam emottagen. Bilder kommer när den är klar.

Av Sara Pettersson - 10 februari 2010 10:20

Hejsan!


Var ett tag sen jag skrev här. Det har varit lite mycket just nu. Förra veckan blev det en tur ut med sambon i lastbilen. Mycket stickning blev gjord ute på våra vägar. Just nu håller jag på med ett mönster från garnstudio. Jag ska bli faster i maj och självklart ska bebisen få en stickad tröja. Tröjan stickas i garnstudios safran. I en åskblå nyans. Är bara så snygg om jag själv får säga det. Tills tröjan är färdig får ni nöja er med bilden från deras hemsida. Ska börja på en ny amigurumi från http://wolfdreamer-oth.blogspot.com/. Älskar deras Mariomönster och eftersom min sambos bror snart fyller år blir det en perfekt födelsedagspresent. Han älskar allt som har med data- och tvspel att göra. Kan inte bestämma mig vilken jag ska göra bara.

     

Ovido - Quiz & Flashcards